Firstmover eller “firstnoia”

I Marketminds mener vi, at det er forsimplet alene at betragte strukturen på de sociale medier som omhandlende profilering, bedømmelse og anerkendelse fra omverden. Som sådan har de sociale medier sikkert i visse kredse nået et mætningspunkt – og der er helt klart en form for kulturelitær diskurs i retning af at ”trække stikket”. Kirsten Poulsen anerkender imidlertid ikke en væsentlig  brugsfunktion, som Facebook og i øvrigt diverse andre sociale medier har for en lang række mennesker – nemlig selektionen. Kurationen af input og kvalificering af den strøm af information, man modtager, men ikke orker at omsætte og forholde sig til. Den ansigtsløse profil som vindue til verden… at det er ’hot’ at være usynlig. Vi køber den ikke. Vi tror til gengæld, at det er vældig ’hot’ blandt de såkaldte firstmovere at sige, at de gerne vil være usynlige. Vi tror også på, at ligegyldigheder, overflade og selvprofilering er på vej ud, men så afgjort ikke ønsket om synlighed omkring ægte kompetencer og ægte meninger.

Og vi kan i øvrigt dokumentere vores pointer 😉

http://markedsforing.dk/blog/2013/08/26/p-generationen-er-st-et-af