Marketminds has developed a psychographic segmentation of the Danish bank customers anno 2013

A customer’s relation to his or her bank is, to a large degree, decided by emotions. Consequently, Marketminds has developed a segmentation-model that gives emphasis to emotional action.

The segmentation identifies 5 different types of bank customers, each of which banks should integrate in both marketing strategies and direct customer contact.

The segmentation of bank customers is based on 15 years of knowledge and insight into the Danish bank customers’ relationship with their personal finances, their behavior in relation to their choice of bank and bank products, and changes in the relationship between bank and customers in the recent years’ digitalisation.

In addition, in the spring of 2013 we carried out a quantitative study of 2050 Danish bank customers that the segmentation model itself is derived from.

Have you or your department an interest in hearing more about the survey, please contact Mette Obelitz for a talk about the possibilities of a presentation of the results. A brief presentation is available here: The Danish bank customers.

Marketminds har lavet en psykografisk segmentering af danske bankkunder anno 2013

Kundernes relation til deres bank handler langt hen ad vejen om følelser. Marketminds har derfor udviklet en segmenteringsløsning, der sætter fokus på følelserne.

Segmenteringen identificerer i alt 5 forskellige typer af bankkunder, som det giver mening for banker at beskæftige sig med i såvel marketing som i den direkte kundekontakt.

Segmenteringen er baseret på 15 års viden og indsigt i danske bankkunders forhold til deres privatøkonomi, adfærd i forhold til bankvalg og produkter samt udviklingen i relationen mellem bank og kunder i de senere års digitalisering af processer.

Hertil er der i foråret 2013 gennemført en kvantitativ undersøgelse med 2050 danske bankkunder, som selve segmenteringsløsningen bygger på.

Har du eller din afdeling lyst til at høre mere om undersøgelsen, kontakt da Mette Obelitz og få en snak om mulighederne for en præsentation af resultaterne. Eller se mere her: De danske bankkunder

Velkommen til Marketminds nye hjemmeside

Vi har langt om længe fået vores nye hjemmeside ud over rampen.  På vores nye hjemmeside vil vi blandt andet lægge korte videoer ud, hvor vi introducerer- eller forholder os til spændende nye analyser eller metoder, og vi vil dele vores synspunkter på udviklingen inden for de brancher, vi har ekspertise i.

Det er vores ønske på lang sigt at hjemmesiden også skal indeholde værktøjer til dig som analyseindkøber og ansvarlig. Værktøjer, som kan hjælpe dig med at træffe beslutninger om metodevalg eller spørgsmål, der kan hjælpe dig med at skærpe den problemstilling, du står overfor.

Ny partner med speciale i FMCG rammer Marketminds

Eva Tang Vangkilde kommer fra en stilling som strategisk planner i bureaubranchen, hvor hun har arbejdet med trends og tendenser indenfor forbrugsvarer med særligt fokus på de mest købelystne forbrugere: Kvinderne!

Før det har Eva styret Nielsens kvalitative afdeling med hård hånd og kan prale af at have mere end 15 års erfaring med at undersøge forbrugerbehov, rådgive og skabe forandring for både forbrugere og kunder.

Eva er specialiseret i FMCG, retail og luksusbrands, hvilket man godt kan se på hendes tøjstil og øvrige fremtoning!

Vi glæder os derfor til at præsentere hende for vores kunder og byder i øvrigt alle de kunder, som Eva inviterer indenfor, varmt velkommen.

Marketminds indgår samarbejde med Mærsk

Det er med stor glæde og stolthed, at vi kan meddele, at Marketminds har indgået et omfattende internationalt samarbejde med A.P. Møller – Mærsk.

Vi glæder os til at kunne beskrive casen nærmere, når vi er kommet godt i gang med projektet.